
Telefonicznie i korespondencyjnie rolnicy mogą kontaktować się z pracownikami biur powiatowych jak i oddziałów regionalnych Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa.
Wszystkie jednostki Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa w kraju, w naszym powiecie jest to biuro w Skępem i oddział regionalny w Toruniu, pracują bez kontaktu z klientami. Chodzi o to, by ograniczyć możliwość zakażenia zarówno rolników jak i pracowników. Zmiana systemu obsługi interesantów nie oznacza jednak braku kontaktu z agencją. Wszystkie sprawy należy załatwiać telefonicznie lub korespondencyjnie (pocztą tradycyjną lub elektroniczną).
– Większość spraw związanych z ubieganiem się o dopłaty i dotacje, a także rejestracją zwierząt można załatwić przez internet – informują urzędnicy Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa. – Wniosek o płatności bezpośrednie i obszarowe można złożyć za pomocą komputera w aplikacji eWniosekPlus, a dane o zwierzętach w aplikacji portalIRZplus! Jeśli rolnik nie używa komputera, może telefonicznie skontaktować się z pracownikiem biura powiatowego lub doradcą rolniczym.
Oświadczenie potwierdzające brak zmian w 2020 roku w odniesieniu do wniosku o przyznanie płatności złożonego w 2019 roku rolnik może wysłać do agencji pocztą tradycyjną, złożyć przez platformę ePUAP, wrzucić do wrzutni/urny umieszczonej przy wejściu do biur ARiMR lub zeskanować i wysłać na adres mailowy biura powiatowego (z obowiązkiem dostarczenia oryginału oświadczenia w terminie późniejszym). Oświadczenie można także złożyć, logując się do eWniosekPlus.
Agencja zawiesiła także wszelkie działania kontrolne wykonywane z udziałem rolników. Oprócz swoich biur powiatowych rolnicy mają możliwość korzystania z wiedzy pracowników centrali pod numerem 800 380 084.
Tekst i fot. Lidia Jagielska
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze opinie