Reklama

 

REGULAMIN ZAMIESZCZANIA REKLAM I OGŁOSZEŃ MODUŁOWYCH W TYGODNIKACH WYDAWANYCH PRZEZ WPR SP. Z O.O.

 

§ 1

 

Niniejszy regulamin znajduje zastosowanie do umów zawieranych między Wydawcą tygodników (Tygodnika Regionu Golubsko­-Dobrzyńskiego CGD, Tygodnika Regionu Lipnowskiego CLI, Tygodnika Regionu Rypińskiego CRY, Tygodnika Regionu Wąbrzeskiego CWA) a Ogłoszeniodawcą zlecającym zamieszczenie ogłoszenia lub reklamy.

 

§ 2

 

W rozumieniu niniejszego regulaminu: ogólne warunki zamieszczenia reklam i ogłoszeń to ogólne zasady zamieszczania ogłoszeń wymiarowych, reklam i innych form prezentacji o charakterze promocyjnym w tygodnikach, znajdujące zastosowanie jako postanowienia umowne do zawieranych umów (zleceń) pomiędzy Wydawcą a Ogłoszeniodawcą.

 

Wydawca - WPR sp. z o.o. z siedzibą w Golubiu-­Dobrzyniu przy ul. Rynek 20, prowadzące działalność gospodarczą pod numerem REGON 340493568 nr NIP 5030049166, wydające: Tygodnik Regionu Golubsko­-Dobrzyńskiego CGD, Tygodnik Regionu Lipnowskiego CLI, Tygodnik Regionu Rypińskiego CRY, Tygodnik Regionu Wąbrzeskiego CWA.

 

Ogłoszeniodawca - osoba fizyczna, osoba prawna lub inna jednostka organizacyjna nie posiadająca osobowości prawnej, zlecająca zamieszczenie na łamach tygodnika/tygodników ogłoszenia wymiarowego, reklamy lub innych form prezentacji o charakterze promocyjnym.

 

Tygodnik - jeden z tytułów wydawanych przez Wydawcę o zasięgu: powiat golubsko-dobrzyński (Tygodnik Regionu Golubsko-Dobrzyńskiego CGD), powiat lipnowski (Tygodnik Regionu Lipnowskiego CLI), powiat rypiński (Tygodnik Regionu Rypińskiego CRY), powiat wąbrzeski (Tygodnik Regionu Wąbrzeskiego CWA).

 

Ogłoszenie - ogłoszenie wymiarowe płatne za moduł, którego wielkość określona jest w cenniku Wydawcy.

 

Reklama ­ - materiał reklamowy bądź inna forma prezentacji o charakterze promocyjnym, płatna w zależności od wielkości za moduł którego wielkość określona jest w cenniku Wydawcy.

 

§ 3

 

Wydawca i redaktor naczelny nie ponoszą odpowiedzialności za treść zamieszczonych ogłoszeń i reklam.

 

§ 4

 

Ogłoszeniodawca jest wyłącznie odpowiedzialny za zapewnienie, że przysługują mu prawa na dobrach niematerialnych (prawa autorskie, pokrewne, wynalazcze, patentowe, na znakach towarowych lub wzorach zdobniczych, z tytułu tajemnicy handlowej i innych podobnych) do posługiwania się użytymi w zleconych do zamieszczenia ogłoszeniach lub reklamach ­ znakami, informacjami, danymi, utworami lub ich fragmentami, wizerunkami, znakami towarowymi, wzorami zdobniczymi lub innymi elementami stanowiącymi przedmiot jakiejkolwiek ochrony prawnej.

 

Złożenie przez Ogłoszeniodawcę zlecenia na zamieszczenie ogłoszenia lub reklamy w określonej formie graficznej i tekstowej jest równoznaczne z oświadczeniem przez Ogłoszeniodawcę, że jest w pełni odpowiedzialny i spełnił wszelkie obowiązki, by ogłoszenie lub reklama, której zamieszczenie zleca, była w zgodzie z obowiązującym prawem lub dobrymi obyczajami kupieckimi.

 

§ 5

 

Ogłoszeniodawca zobowiązuje się do naprawienia wszelkich szkód mogących wyniknąć po stronie Wydawcy w związku z treścią lub formą zleconych do zamieszczenia ogłoszeń lub reklam, w tym do poniesionych kosztów postępowań spornych, wpisów sądowych, kosztów zastępstwa procesowego i innych uzasadnionych wydatków Wydawcy poniesionych w związku z roszczeniami osób trzecich.

 

§ 6

 

Podstawą do zamieszczenia przez Wydawcę ogłoszenia lub reklamy w tygodniku/tygodnikach jest złożenie przez Ogłoszeniodawcę zlecenia określającego: powierzchnię reklamy lub ogłoszenia, termin publikacji, terminy i warunki płatności oraz cenę (według cennika).

 

§ 7

 

W przypadku ogłoszeń lub reklam zlecanych do zamieszczenia przez Ogłoszeniodawcę prowadzącego działalność gospodarczą jako osoba fizyczna, osobę prawną lub inną jednostkę organizacyjną nie posiadającą osobowości prawnej, Ogłoszeniodawca taki zobowiązany jest przedstawić: wpis firmy do właściwego rejestru lub numer wpisu do ewidencji działalności gospodarczej bądź wpis do KRS oraz oświadczenie o wyrażeniu zgody na wystawienie przez Wydawcę faktury VAT bez podpisu Ogłoszeniodawcy.

 

§ 8

 

Zlecenie na zamieszczenie ogłoszenia lub reklamy zawiera cenę płatną za liczbę modułów ogłoszenia lub reklamy. Za opracowanie graficzno-techniczne, wykonanie reklamy lub opracowanie redakcyjne treści według dostarczonego projektu dolicza się jednorazowo dodatkowe koszty, w zależności od powierzchni, złożoności grafiki i form redakcyjnych.

 

§ 9

 

Odrębna, umowna cena obowiązuje przy artykułach i wywiadach reklamowych (promocyjnych). Do powierzchni wyrażonej w modułach należy doliczyć należność za przygotowanie tekstu. Teksty artykułów reklamowych publikowane są w ramce i opatrzone nadtytułem „tekst promocyjny" lub „artykuł sponsorowany".

 

§ 10

 

Redakcja ma prawo odmowy przyjęcia do realizacji materiałów nie nadających się do reprodukcji z powodu złej jakości lub nie odpowiadających parametrom technicznym.

 

§ 11

 

Wszelkie zmiany w treści ogłoszenia lub reklamy ­ podane wyłącznie na piśmie ­ mogą być dokonane nie później niż do poniedziałku poprzedzającego czwartkowe wydanie tygodnika/tygodników.

 

 

§ 12

 

W przypadku niedostarczenia przez Ogłoszeniodawcę nowych materiałów w terminie określonym w § 11, redakcja ma prawo do zamieszczenia ogłoszenia lub reklamy dostarczonej do poprzedniego numeru.

 

§ 13

 

Wycofanie zlecenia na zamieszczenie ogłoszenia lub reklamy w terminie 3 dni i krótszym przed ukazaniem się numeru, uprawnia redakcję do obciążenia zleceniodawcy równowartością 100 procent uzgodnionej wartości zlecenia.

 

§ 14

 

Jeżeli materiały dostarczone do reprodukcji mają być zwrócone Ogłoszeniodawcy, należy to wyraźnie zaznaczyć w zleceniu na zamieszczenie ogłoszenia lub reklamy.

 

§ 15

 

Wydawca może odmówić zamieszczenia ogłoszenia lub reklamy, jeśli ich treść lub forma pozostają w sprzeczności z prawem, z linią programową i charakterem pisma. Wydawca ma także prawo odmowy publikacji reklam w trakcie realizacji zamówienia lub zlecenia, jeśli ich forma lub treść spotka się z negatywnym odbiorem.

 

§ 16

 

Ewentualne reklamacje przyjmowane są wyłącznie na piśmie w ciągu 7 dni od daty ukazania się ogłoszenia lub reklamy. Reklamacje złożone po terminie nie będą rozpatrywane.

 

§17

 

Redakcja nie ponosi odpowiedzialności za ewentualne szkody wynikłe na skutek sił wyższych, które zakłóciły częściowo lub całkowicie produkcję lub dystrybucję tygodnika.

 

§18

 

Za druk ogłoszeń i reklam przyjmowane są przelewy na konto:

Bank BGŻ BNP Paribas S.A. o Operacyjny w Toruniu 90 2030 0045 1110 0000 0195 1580

Ustaloną kwotę należy wpłacić w terminie określonym w zleceniu, nie później jednak niż 14 dni od daty otrzymania faktury. W przypadku opóźnienia płatności zleceniodawca zostanie obciążony odsetkami zgodnie z obowiązującymi przepisami prawnymi. Redakcja zastrzega sobie również prawo wstrzymania druku zamówionych ogłoszeń i reklam, jeżeli poprzednie faktury nie zostały opłacone.

 

§19

 

Zlecenie zamieszczenia ogłoszenia lub reklamy oznacza akceptację powyższych warunków. W sprawach spornych nie uregulowanych niniejszymi ogólnymi warunkami znajdują zastosowanie przepisy kodeksu cywilnego i prawa prasowego.