
Gimnazjaliści z Tłuchowa chcą lepszego wejścia w dorosłe życie. Dlatego po raz trzeci biorą udział w projekcie „Na własne konto”. Podobnie jak w poprzednich edycjach, tym razem również chętnych nie zabrakło
22 uczniów Zespołu Szkół w Tłuchowie uczestniczyło już w pierwszym etapie programu „Na własne konto”. Tłuchowskie gimnazjum jest jedną z pięciu placówek w województwie kujawsko-pomorskim biorącej udział w projekcie. Głównym założeniem programu, który na terenach wiejskich realizowany jest już po raz piąty, jest umożliwienie uczniom lepszego startu w dorosłe życie. W projekcie bierze udział młodzież z terenów wiejskich, która za moment stanie w obliczu trudnych wyborów i prawdopodobnie wyruszy do większych miast, aby kontynuować tam swoją edukację.
Uczniowie poprzez zabawę poznali zasady rządzące rynkiem pracy, sposoby funkcjonowania przedsiębiorstw oraz korzyści jakie płyną z oszczędzania. Przez 5 dni pod czujnym okiem Elżbiety Dąbkowskiej, nauczyciela chemii i Martyny Jabłońskiej, studentki ekonomii, nauczyli się m.in. efektywnego gospodarowania własnymi pieniędzmi, tworzyli plany oszczędzania, budżety domowe i biznesplany. Jednak najciekawszym punktem programu była wizyta w jednym z banków, gdzie uczestnicy obserwowali pracę bankowca. – To właśnie ten punkt programu podobał mi się najbardziej. Dowiedziałam się, jak to jest w banku od tej drugiej strony, nie z perspektywy klienta lecz pracownika. – mówi Wiktoria Dzięgielewska, jedna z uczestniczek projektu.
Bardzo ważnym wydarzeniem dla młodych przedsiębiorców, była również wizyta w płockim koncernie paliwowym. Uczniowie zostali oprowadzeni po przedsiębiorstwie. Liczba pytań ze strony słuchaczy potwierdziła ich zaangażowanie w projekt. – Nie żałuję, że zdecydowałam się wziąć udział w spotkaniach. Bardzo pogłębiłam swoją wiedzę ekonomiczną, którą będę mogła wykorzystywać na co dzień – mówi Wiktoria Kłobukowska, tłuchowska gimnazjalistka. W ramach podsumowania uczniowie rozwiązali test wiedzy, który wszyscy zaliczyli wynikiem pozytywnym i otrzymali certyfikaty udziału w warsztatach na temat przedsiębiorczości bankowej.
W marcu rozpoczyna się drugi etap projektu. Gimnazjaliści przygotują prezentację multimedialną modelu biznesowego.
(mb)
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze opinie