
Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Czarnem bierze udział w pilotażu programu mentoringu rówieśniczego: „Razem raźniej”, stanowiącego część projektu “Szkoła dostępna dla wszystkich”
Przedsięwzięcie realizowane jest przez Instytut Badań Edukacyjnych, w partnerstwie z UNICEF oraz Ministerstwem Edukacji Narodowej. Program mentoringu rówieśniczego „Razem raźniej” polega na tworzeniu przestrzeni do współpracy par uczniów: mentorów z tzw. podopiecznymi. Do roli mentorów wybierani są uczniowie doświadczeni w zasadach funkcjonowania polskiej szkoły, wymaganiach, prawach i obowiązkach uczniów, w roli podopiecznych mogą zaś znaleźć się uczniowie z doświadczeniem migracji jak również wszyscy inni, potrzebujący wsparcia w zakresie integracji z grupą lub pomocy w nauce.
– Misją pilotażu programu jest weryfikacja jego założeń oraz uzyskanie informacji o jego potencjale w zakresie realizacji celu, jakim jest integracja społeczna społeczności uczniowskiej – mówi Monika Trzeciakowska z SP Czarne.
Cele programu: zmniejszenie poczucia osamotnienia i izolacji podopiecznych; nawiązywanie relacji społecznych przez uczniów z doświadczeniem migracji; nauka języka polskiego przez uczniów cudzoziemskich; rozwijanie umiejętności społecznych mentorów i podopiecznych; rozwiązywanie różnorodnych trudności uczniów migrantów, a także konfliktów wynikających z różnic kulturowych.
Koordynatorem szkolnym programu jest nauczycielka Monika Trzeciakowska.
(ak), fot. archiwum
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze opinie