
Publiczna Szkoła Podstawowa w Tłuchowie po raz kolejny przystąpiła do projektu „Ferie z ekonomią”. To już czwarta edycja przedsięwzięcia organizowanego przez Fundację Europejski Fundusz Rozwoju Wsi Polskiej.
Uczniowie tłuchowskiej podstawówki postanowili ponownie zmierzyć się z bankowością, włączając się w projekt „Ferie z ekonomią”, który skierowany jest do siódmo- i ósmoklasistów. To już ich trzecie spotkanie z zasadami właściwego gospodarowania finansami, gdyż szkoła brała udział w dwóch wcześniejszych edycjach. Tłuchowska podstawówka znalazła się wśród 65 szkół z Polski zakwalifikowanych do projektu.
– To dla nas duże wyróżnienie, ponieważ z województwa kujawsko-pomorskiego, oprócz nas, w programie bierze udział pięć innych placówek, w powiecie lipnowskim jesteśmy jedyni, którzy przystąpili do projektu – mówi Elżbieta Dąbkowska, nauczyciel chemii i opiekun zajęć. Warsztaty wspólnie z panią Elżbietą prowadzi Konrad Kocjan, student Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie.
Głównym celem przedsięwzięcia jest kształtowanie wiedzy i postaw przedsiębiorczych oraz rozwijanie umiejętności w zakresie bankowości. Projekt został podzielony na dwa etapy działania. Pierwszy z nich był realizowany w pierwszym tygodniu ferii. W trakcie jego trwania uczniowie brali udział w warsztatach, podczas których odgrywali role kupców i sprzedawców, handlując na „Rynku jabłek”. Poza tym planowali budżet rodzinny oraz zarządzali firmą produkującą zabawki. Mieli także okazję dokonać wymiany różnych towarów w państwie, w którym nie używa się pieniędzy. Złożyli również wizytę lokalnemu przedsiębiorcy.
Oprócz warsztatów stacjonarnych młodzież odwiedziła Bank Spółdzielczy w Lipnie oraz Gminną Oczyszczalnię Ścieków w Tłuchowie. Uczniowie spotkali się z wójtem gminy Tłuchowo, a także uczestniczyli w warsztatach na odległość zorganizowanych przez Narodowy Bank Polski. Dzięki zajęciom młodzi uczestnicy projektu zdobyli nowe doświadczenia, które w przyszłości zaowocują podejmowaniem właściwych decyzji w kwestii swoich finansów.
– By w ogóle przystąpić do przedsięwzięcia, musieliśmy spełnić szereg warunków przewidzianych przez organizatora programu. Jednak najbardziej motywujące do działania i ponownego zgłoszenia szkoły do projektu była wyraźna chęć ze strony uczniów, co oczywiście bardzo cieszy – dodaje Elżbieta Dąbkowska. Podczas trwania zajęć szkoła współpracowała z gminą, która zapewniła dowóz uczestników na warsztaty.
Za udział w pierwszym etapie uczniowie otrzymali certyfikaty uczestnictwa w projekcie, poradnik „Jak zostać przedsiębiorcą” oraz kalendarze. W ramach sprawdzenia rezultatów podejmowanych działań dzieci musiały rozwiązać test sprawdzający poziom wiedzy z zakresu ekonomii, bankowości i przedsiębiorczości.
Ferie się skończyły, zajęcia również, ale projekt nadal trwa. W drugim semestrze nauki uczniowie wykorzystają zdobytą wiedzę w praktyce. Ich zadaniem będzie opracowanie modelu biznesowego firmy, która może funkcjonować w lokalnej społeczności. Uczestnicy mają czas do 21 marca, by oddać prezentację multimedialną oraz film dotyczące założonej działalności. Jak na razie nie chcą zdradzać, co to za firma. Gra warta jest świeczki z kilku powodów. Z jednej strony są to zdobyta wiedza, doświadczenie, umiejętności i możliwość rozwoju w zakresie ekonomii. Z drugiej zaś na zwycięzców czekają bardzo atrakcyjne nagrody. Wśród nich jest dwudniowy wyjazd do Warszawy. W programie wycieczki zaplanowano m.in. zwiedzanie Narodowego Banku Polskiego oraz Centrum Pieniądza NBP.
Trzymamy kciuki za nastoletnich ekonomistów.
(mb-g), fot. ilustracyjne
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze opinie