Reklama

Łączą przyjemne z pożytecznym w Mysłakówku

Gazeta CLI
25/11/2022 00:01

Szkoła Podstawowa w Mysłakówku wzięła udział w projekcie „Poznaj Polskę”. Dzieci mają okazję uczyć się poprzez zwiedzanie.

Przedsięwzięcie ma na celu wsparcie organów prowadzących szkoły w urozmaiceniu dzieciom nauki poprzez poznawanie polskiej tradycji, historii i jej środowiska przyrodniczego. Projekt ma wspomóc realizację podstaw programowych dla szkół podstawowych i ponadpodstawowych. Pozwoli urozmaicić zajęcia lekcyjne, dzięki czemu nauka nabierze praktycznego wymiaru. Uczenie się oparte na praktycznym odkrywaniu śladów historii, czy też eksperymentowaniu w centrach nauki stworzy uczniom warunki do zdobywania nowych umiejętności w niepowtarzalnym środowisku edukacyjnym.

Przyznawane przez ministra w formie dotacji celowej środki przeznaczane są na dofinansowanie wycieczek szkolnych związanych z priorytetowymi obszarami edukacyjnymi wskazanymi przez resort edukacji w odrębnym komunikacie, w każdym roku realizacji przedsięwzięcia.

26 października br. uczniowie klas I-V uczestniczyli w wycieczce do Torunia. Zobaczyli tam m in. Centrum Nowoczesności Młyn Wiedzy. Dzieci miały okazję obejrzeć wystawę, mogły zabawić się w naukowca oraz tworzyć różne eksperymenty. W drodze powrotnej odwiedziły Muzeum Piśmiennictwa i Drukarstwa w Grębocinie, gdzie spróbowały swoich sił w kaligrafii.

W dniach 28-29 października uczniowie klas IV-VIII mogli uczestniczyć w wycieczce na Mazury. Zwiedzali tam m in. Muzeum Bitwy pod Grunwaldem, Gietrzwałd, Świętą Lipkę oraz Zamek Krzyżacki w Nidzicy. Nie zabrakło również pięknego, mazurskiego Olsztyna, gdzie dzieci odwiedziły planetarium. W ramach tego projektu szkoła w Mysłakówku otrzymała w 2022 roku dofinansowanie na wycieczki w klasach I-III w wysokości 4960,00 zł i w klasach IV-VIII – 7776,00 zł.

Agnieszka Kieszkowska, fot. SP Mysłakówko

Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo lipno-cli.pl




Reklama
Wróć do