
Lipnowski Urząd Skarbowy ponownie otrzymał certyfikat Urzędu Przyjaznego Przedsiębiorcy. Tym samym znalazł się w czwórce najlepszych skarbówek z województwa kujawsko-pomorskiego oraz 70 z całego kraju. Dyplom, certyfikat i gratulacje przyjęła w siedzibie BCC naczelnik Violetta Detmer
W 2009 roku wprowadzili system zarządzania jakością, w 2012 roku funkcję naczelnika US w Lipnie objęła Violetta Detmer, a jej zastępcy Mariusz Mańkowski. Dzisiaj widzimy, że zmiany zaowocowały i przyniosły wymierne i trwałe efekty. W 2014 roku nasza skarbówka po raz pierwszy znalazła się w zacnym gronie laureatów nagrody Business Centre Clubu oraz Ministerstwa Finansów z całej Polski i od tego czasu, nieprzerwanie, jest nagradzana zaszczytnym tytułem.
– Przedsiębiorcy już po raz piętnasty wybrali najbardziej profesjonalne i przyjazne ich zdaniem urzędy skarbowe, a 28 czerwca w siedzibie Business Centre Club odbyła się uroczysta Gala Finałowa konkursu ,,Urząd Skarbowy Przyjazny Przedsiębiorcy” – opowiada zastępca naczelnika Urzędu Skarbowego w Lipnie Mariusz Mańkowski. – Przedsiębiorcy oceniali urzędy za pomocą ankiet. Dokonując oceny, brali pod uwagę: jakość obsługi podatnika przez urząd, łatwość komunikacji, profesjonalizm oraz kompetencje pracowników. Nagradzali za życzliwość i pozytywne nastawienie urzędników do podatnika. W tegorocznej edycji wyróżniono w kraju 70 urzędów skarbowych. Zwycięskie placówki mogą posługiwać się powyższym tytułem przez rok, do czasu rozstrzygnięcia kolejnej edycji konkursu.
Nasz urząd reprezentowała na gali naczelnik Violetta Detmer. Organizatorami zmagań są: Ministerstwo Finansów i Business Centre Club. W województwie kujawsko-pomorskim w tym roku na przyjazne tytuły zasłużyły urzędy skarbowe z Lipna, Inowrocławia, Bydgoszczy (Trzeci US) i Torunia (Drugi US).
– Działania administracji skarbowej i przedsiębiorców mają wspólny cel, którym jest stabilność budżetu państwa – mówił prezes BCC Marek Goliszewski. – Są dwie rzeczy, które utrudniają realizację tego celu: szara strefa oraz trudne i skomplikowane prawo. Dlatego bardzo ważna jest wzajemna współpraca między biznesem a administracją.
Urzędy skarbowe oceniali przedsiębiorcy, czyli ich klienci. Oni bowiem wiedzą najlepiej, co urzędnicy robią dobrze, a co trzeba niezwłocznie zmienić. Od funkcjonowania skarbówek zależy sprawność prowadzenia ich firm. US w Lipnie organizuje szkolenia dla przedsiębiorców i potencjalnych przedsiębiorców, spotkania informacyjne także poza siedzibą skarbówki, współpracuje z samorządami, Cechem Rzemiosł Różnych, ZUS-em, szkołami i samorządami. Wszystko po to, żeby być bliżej podatnika. Aktywnie promuje e-rozliczenia, czyli elektroniczny kontakt z urzędem. Do standardów wszedł już szybki kontakt z podatnikiem: telefoniczny, elektroniczny, a pisemny w sytuacjach wymaganych przez prawo.
Nagroda pokazuje, że przedsiębiorcom działania te przypadły do gustu i od czterech lat wzorowo oceniają swoją skarbówkę. Pracownicy urzędu też zmiany zaakceptowali i podnoszą standardy obsługi klientów, a szefowa Violetta Detmer podkreśla, że profesjonalna obsługa podatników jest dla niej najważniejsza. Po otrzymaniu pierwszego certyfikatu, zapewniała nas, że nie pozwoli pracownikom spocząć na laurach i będzie starać się o powtórzenie sukcesu. Dzisiaj już wiemy, że słów dotrzymuje, a Urząd Skarbowy w Lipnie jest zauważany na mapie Polski jako jeden z najlepszych.
– Serdecznie gratuluję naczelnikom nagrodzonych urzędów skarbowych za ogromny wkład w budowanie profesjonalnej i przyjaznej administracji – mówił minister Marian Banaś. – Sukcesywna modernizacja administracji skarbowej jest odpowiedzią na potrzeby podatników, a oceny wystawione przez przedsiębiorców są dla tej administracji impulsem do dalszych zmian.
Celem konkursu jest promowanie wysokich standardów obsługi klienta oraz tworzenie życzliwej i profesjonalnej relacji między administracją skarbową a przedsiębiorcami. Urzędy oceniane były na podstawie sumy punktów przyznanych przez przedsiębiorców w wypełnionej przez nich ankiecie konkursowej. Ocenie podlegały jakość obsługi podatnika, łatwość komunikacji oraz kompetencje pracowników.
– Istotna jest pozytywna zmiana nastawienia urzędów do przedsiębiorców – mówił kanclerz Loży Łódzkiej Krzysztof Borkowski. – Bardzo ważna jest otwarta postawa urzędników, nastawiona na pomoc w rozwiązywaniu problemów przedsiębiorców.
Prawo używania tytułu „Urząd Przyjazny Przedsiębiorcy 2017” przysługiwać będzie laureatom przez rok (do czasu rozstrzygnięcia szesnastej edycji konkursu).
Lidia Jagielska
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze opinie