Jak nie pozwolić się zwieść nieuczciwym sprzedawcom? Jakie pułapki czyhają na nas podczas prezentacji produktów, na które jesteśmy nagminnie zapraszani? Czy każda umowa zawarta ze sprzedawcą jest uczciwa i jakie są nasze prawa jako konsumenta?
O tym wszystkim oraz o innych aspektach poruszania się w świecie współczesnego handlu podopieczni Środowiskowego Domu Samopomocy „Koniczynka” w Suminie mogli dowiedzieć się w trakcie spotkania z Powiatowym Rzecznikiem Konsumentów, działającym przy Starostwie Powiatowym w Lipnie – Anną Ziemińską. Pogadanka odbyła się 22 lutego. Anna Ziemińska opowiedziała, czym są prawa konsumenta, jakie obowiązują przepisy odnośnie reklamacji, gwarancji oraz o bardzo ważnej możliwości odstąpienia od umowy bez podawania przyczyny.
Ponadto uczestnicy spotkania dowiedzieli się, gdzie szukać pomocy w trudnych i spornych sytuacjach, gdyż pani rzecznik zajmuje się zarówno ochroną praw konsumenta jak i poradnictwem dla mieszkańców naszego powiatu. Te oraz inne wskazówki przydatne podczas zakupów czy podpisywania umów zostały przekazane podopiecznym ŚDS w bardzo przystępny i rzeczowy sposób. – Spotkanie przebiegło w miłej i sympatycznej atmosferze. Kierownictwo, kadra oraz podopieczni ŚDS „Koniczynka” pragną przekazać wyrazy wdzięczności dla Anny Ziemińskiej za zaangażowanie i poświęcony czas – podsumowuje Iwona Rempuszewska, kierownik Koniczynki.
(ak), fot. nadesłane
Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.
Komentarze opinie