Reklama

W gminie Skępe zdejmą eternit za pół ceny

Gazeta CLI
27/02/2019 16:18

Ruszyła kolejna edycja akcji azbestowej w mieście i gminie Skępe. Osoby zainteresowane pozbyciem się eternitu z dachu swojego domu powinny złożyć wniosek w skępskim ratuszu najpóźniej do 29 marca

Przypomnijmy, że w mieście i gminie Skępe akcja azbestowa trwa od ośmiu lat. W każdym roku kolejni właściciele nieruchomości korzystają z demontażu, transportu i utylizacji wyrobów azbestowych. Wykonuje to specjalistyczna firma wyłaniana w drodze przetargu przez magistrat. Pierwsi beneficjenci programu korzystali jednak ze stuprocentowego sfinansowania przedsięwzięcia, potem dofinansowanie malało, a w tym roku będzie wynosiło do połowy kosztów.

– Pozostałe koszty kwalifikowane stanowić będą udział właściciela nieruchomości – informuje Jacek Frymarkiewicz ze skępskiego ratusza. – Wnioskodawcy zobowiązani będą do wpłacenia pozostałych kosztów według ceny ustalonej po rozstrzygnięciu przetargu bądź zapytania ofertowego. Ustaloną kwotę wkładu własnego należało będzie uregulować po zakończeniu prac objętych dofinansowaniem.

Ruszyła już kolejna edycja akcji i właściciele nieruchomości zainteresowani wymianą pokrycia dachowego na ekologiczne w tym roku już powinni kompletować i składać w ratuszu dokumenty. Dofinansowanie nie obejmuje oczywiście kosztów związanych z zakupem i montażem nowych pokryć dachowych.

O demontaż i utylizację azbestu starać się mogą osoby fizyczne (posiadające tytuł prawny do nieruchomości położonych na terenie miasta i gminy Skępe). Wnioskodawca musi złożyć w Urzędzie Miasta i Gminy w Skępem: dokument potwierdzający tytuł prawny do nieruchomości, a w przypadku współwłasności zgodę wszystkich pozostałych współwłaścicieli na realizację zadania, dokument potwierdzający zgłoszenie robót budowlanych polegających na usuwaniu wyrobów zawierających azbest do starosty lipnowskiego, oświadczenie właściciela nieruchomości oraz wypełniony wniosek (dostępny w pokoju 16 skępskiego ratusza).
Demontaż, transport i unieszkodliwianie odpadów zawierających azbest odbywać się będzie na zamówienie Miasta i Gminy Skępe przez firmę posiadającą zezwolenie na prowadzenie działalności w zakresie gospodarki odpadami niebezpiecznymi zawierającymi azbest. Wnioski wraz z załącznikami należy składać osobiście w Urzędzie Miasta i Gminy w Skępem w pokoju nr 16. Szczegółowych informacji udziela Jacek Frymarkiewicz, telefon 54 287 85 33.

Gmina Skępe realizuje program usuwania azbestu i korzysta z dofinansowania z Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Toruniu. Dzięki otrzymywanym środkom ratusz zleca wyłonionej w drodze przetargu firmie demontaż, transport i utylizację eternitu ze wskazanych budynków. Właściciele domów otrzymają teraz dofinansowanie nie większe niż połowa kosztów pozbycia się azbestu, muszą we własnym zakresie dach zabezpieczyć przed ewentualnymi zdarzeniami atmosferycznymi i sfinansować nowe pokrycie dachowe i jego montaż. Pomoc jest jednak wciąż znacząca i warto z niej skorzystać.
 

Lidia Jagielska

Reklama

Komentarze opinie

Podziel się swoją opinią

Twoje zdanie jest ważne jednak nie może ranić innych osób lub grup.


Reklama

Wideo lipno-cli.pl




Reklama
Wróć do