:-(

Wygląda na to że masz Adblocka. Utrzymujemy się z reklam żeby móc dostarczyć Ci wiadomości z Twojego regionu za które nie musisz płacić, czy mógłbyś rozważyć jego wyłączenie?



Wydarzenia lokalne, Skandal zawodach - zdjęcie, fotografia
Gazeta CLI 16/07/2019 12:30

Podczas zawodów strażackich, które odbyły się w Źródłach, doszło do nieprzyjemnego incydentu. Rozgoryczeni druhowie opuścili boisko, nie czekając na wręczenie nagród zwycięzcom.

Jak się okazuje, nie wszyscy druhowie zgadzają się z wynikiem zawodów. Niektóre ochotnicze jednostki z gminy Tłuchowo uważają, że zostały oszukane, a zwycięzcy nie zasłużyli na wygraną. Do naszej redakcji napływały telefony od niezadowolonych jednostek z prośbą o przyjrzenie się tej sprawie. Zgłaszający nazywają sytuację skandalem.

Wszystko przez awarię pompy

Po niemal dwóch tygodniach po zakończeniu rywalizacji sportowej emocje jeszcze nie opadły. Całe nieporozumienie pomiędzy strażakami biorącymi udział w zawodach sportowo-pożarniczych powstało przy uruchamianiu pompy przez jednostkę z Borowa. Jak dowiedzieliśmy się od głównego sędziego, z ustaleń pozaregulaminowych wynikało, że druhowie mieli włączać ręcznie pompę potrzebną do podania strumienia wody.

– Jednostce z Borowa pompa nie odpaliła, ponieważ nie zadziałała. Zawodnicy zdecydowali się uruchomić urządzenie automatycznie. Natychmiast wpłynął protest od innych uczestników z żądaniem dyskwalifikacji, do której nie było podstaw, dlatego zdecydowałem, aby drużyna powtórzyła  zadanie – wyjaśnia mł. bryg. Andrzej Myśliwiec, przewodniczący komisji sędziowskiej.

I tak by wygrali

Zgodnie z decyzją sędziego, która jak wiadomo zawsze jest niepodważalna, jednostka powtórzyła ćwiczenie. Po zsumowaniu wyników z wcześniejszych konkurencji okazało się, że strażacy z Borowa wygrali zawody. Część pozostałych jednostek nie przyjęła takiego wyniku do wiadomości i, aby dać wyraz swojego niezadowolenia, strażacy nie zaczekali na dekorację laureatów i wręczenie pucharów, tylko opuścili miejscowość, w której odbywały się z ćwiczenia sportowe.

Temat zawodów strażackich rozgorzał na nowo podczas sesji rady gminy, która odbyła się 3 lipca. – Chciałem podziękować organizatorom za profesjonalne przygotowanie boiska, a pani sołtys za smaczny poczęstunek. Było nam bardzo miło. Uważam jednak, że zawody nie zostały rozstrzygnięte w sposób właściwy. W przyszłym roku dołożymy starań, by skład sędziowski, który przyjeżdża na zawody, był bardziej kompetentny – powiedział Stanisław Zych, radny z Trzcianki.

Zawiedli sędziowie?

Do dyskusji na temat minionej rywalizacji sportowej włączali się również inni uczestnicy środowych obrad, powołujący się na regulamin, który ich zdaniem został naruszony. – Z filmiku umieszczonego w internecie przez rzekomo, według sędziów, zwycięską drużynę z Borowa wynika, że zasady zawarte w regulaminie nie były przestrzegane i jasno widać jakie błędy zostały popełnione przez tę jednostkę – mówił Karol Janiszewski, sołtys Trzcianki i jednocześnie jeden ze strażaków. Jak stwierdzili druhowie, opuszczenie Źródeł było jedyną słuszną decyzją, by sprawa nie przybrała bardziej dramatycznego obrotu. Poza tym przedstawiciele jednostek, które złożyły protest zaznaczyli, że nie mają pretensji ani do organizatorów, ani do sołtys wsi jak również do uczestników i kibiców. Według nich zawiódł skład sędziowski, który nie stanął na wysokości zadania.

Potrzebne zmiany regulaminu?

Padały różne propozycje w jaki sposób w przyszłości uniknąć podobnych dwuznacznych sytuacji. – By za rok nie było nieporozumień, chciałbym aby po zakończeniu danej konkurencji przez drużynę nastąpiło omówienie jej wyniku, podanie głośno i wyraźnie czasu, w jakim zadanie zostało wykonane. Co za problem również postawić telebim? Wtedy nie będzie niedomówień – dodał Janiszewski. Ze słowami swego przedmówcy nie do końca zgodził się gminny prezes strażaków. – W regulaminie nie ma ani słowa o tym co się dzieje, jeśli pompa jest uruchamiania w sposób ręczny bądź mechaniczny. Podczas odprawy nie zostało ustalone jakie konsekwencje są w przypadku, gdy odpali się urządzenie ze startera. Poza tym sędziowie są zawsze z zewnątrz i to od nich zależy, czy uznają protest, czy go odrzucą. W tym przypadku mógł być odrzucony, a drużyna z Borowa i tak by wygrała. Moje zdanie jest takie, że wszystkie jednostki powinny zostać do końca – mówił Andrzej Pączkowski, prezes OSP gminy Tłuchowo.

Konflikt Borowa z Tłuchowem

Głos w sprawie zabrała także sołtys Borowa, która również powołała się na jeden z nagranych filmików, ujawniający wrogość wobec członków zwycięskiej drużyny. – Doszło do tego, że mieszkańcy Borowa zastanawiają się, czy pojawią się w Tłuchowie na innych uroczystościach. Nie wiemy, czy nie zostaniemy opluci – dodała Bogumiła Gołębiewska, sołtys wsi.

W sali obrad wśród publiczności, dało się słyszeć krytykę tak niesportowego zachowania.

Czy rok to wystarczający czas, aby emocje opadły na tyle, by druhowie mogli się spotkać w takim samym gronie i bez przeszkód w miłej atmosferze, sprawdzić swoją sprawność fizyczną i się integrować? Bo przecież o to w takich rozgrywkach chodzi. Czas pokaże.

Tekst i fot. (mb-g)

Reklama

Skandal na zawodach komentarze opinie

  • Gość - niezalogowany 2019-07-16 13:15:00

    Bardzo dobrze że nagłaśniają takie sprawy bo to prawda a okiem zawodnika jeszcze gorsza . Tak samo było na zawodach w Plomianch w gminie Dobrzyń nad Wisłą

  • Gość332 - niezalogowany 2019-07-16 15:37:33

    Skoro sędzia pozwolił powtórzyć start a ma do tego prawo skoro motopompa nie chciała odpalić z przyczyn nie zależnych od nich ciekawe co by zrobiły inne jednostki na zawodach w ich przypadku myślę że szerzy się nienawiść do jednostek które za często wygrywają i tu zaczyna się pierwszy problem patrzą na każdy ich ruch żeby się tylko im noga podwinęła a nie daj Boże któryś nie podniesie ręki na końcówce to by zabili za to że nie dał im punktów karnych to jest nienawiść do jednostek to samo się dzieje w gminie Dobrzyń nad Wisłą

  • Gość - niezalogowany 2019-07-16 16:20:10

    He bo taka prawda jest tylko punkty dawać tym co chcą he w ubiegłych latach tak było że jedna osoba dostała za nie podnoszenie ręki a druga nie i co chamstwo się szerzy weź zastanów się trochę kolego

  • Pusia - niezalogowany 2019-07-16 17:26:02

    Jestem widzem zawodów strażackich z tego co zauważyłam bardzo wielką zazdrość jednostki OSP Trzcianka oraz Tluchowo do jednostki OSP Borowo . Fakty mówią same za siebie ta jednostka zwycięska nie jest pierwszy rok z rzędu. Tylko po raz 3 raz. Nie dziwię że bo OSP Borowo ma bardzo wysoki poziom. Zazdrość jest rozumiana w tym momencie . Ale zachowanie jakie promuje OSP Trzcianka oraz Tluchowo jest skandaliczne. Nie rozumiem czegoś. Jak można być tak zawistnym . Ciekawe jak by inna drużyna poradziła sobie gdy wszyscy krzyczą wyzwiaksa oraz sam gwizd od widowni i druchów OSP gdy na starcie była jednostka Borowo. Jestem również ciekawa czy oni też by nie posuneli się do tego żeby odpalić z startera A nie z pociagu gdy pompa nie odpalała ? Nikt nie zwrócił uwagi na to że gdyby inne jednostki miały taką systuacje.

  • Gość z gminy Dobrzyń - niezalogowany 2019-07-16 17:36:33

    Tak zgadza się jakaś nienawiść wkrada się do jednostek szczególnie nie lubiane są jednostki które kilka razy rzędu wygrali zawody teraz patrzą na nich i wytykają im błędy nawet najmniejsze i żeby tylko dawać punkty karne a u siebie nie widzą błędów są idealni to dzieje się w każdej gminie tragedia się dzieje najlepiej jak by co roku wygrywała by inna jednostka byl by spokój zawody nigdy nie były idealne i zawsze się znajdą kontrowersje

  • Pusia - niezalogowany 2019-07-16 17:38:40

    Czy inne jednostki nie mają sobie nic do zażucenia? Jeżeli aż tak bardzo się powołują na regulamin? A czy ktoś przeczytał to do końca? Że wszystkie jednostki powinny zostać do odczytania wyników wyników oraz że s każdym momencie zawodów sędzia może przyznać pkt karne za zachowanie? Cieszcie się że nie zostaliście pkt karnych za te gwizdy i krzyki. Najlepiej wytykać błędy innych . Jeżeli chcieliście żeby powtarzali to powtórzyła drużyna Borowo. Sami tego chcieliście! To teraz pretensje? Drugi raz poszedl jeszcze lepiej niż pierwszy. Czy takie zachowanie jest normalne? Wydaje mi sie ze nie. Jednostki ktore rzekomo zrobiły "protest" czy "strajk" jak odjechaly do remizy w Źródłach najedli się i nie tylko a gdy przyjechała jednostka zwycięska wszyscy na raz się zebrali . To ma być kultura ? Przegraną też trzeba umieć przyjąć na klatę . Moje zdanie jest takie że te zawody to zabawa mniedzy wioskami. Teraz już wiem jak inne jednostki traktują i szanują się na wzajem.

  • Pusia - niezalogowany 2019-07-16 17:43:25

    Dodam na koniec że wygrana się im należała !!!!! Zasłużyli sobie !! Brawo Borowo !!!

  • Dobrzyn - niezalogowany 2019-07-16 17:55:14

    Co do kompetencji sędziego nie ma wątpliwości że decyzja była prawidłowa. W powturzeniu borowo uzyskało równie dobry wynik aby zająć pierwsze miejsce. To coś znaczy, w gminie Dobrzyń jest taki problem że promowana jest jedna jednostka jako zwycięzcy zawodów, i reprezentanci w powiecie. Niestety nie jest tak pięknie bo owa jednostka nie ustrzegla się błędów jak i punktów karnych a mimo to zwyciężyła, wiele osób uważa że tylko z tego względu że w komisji sedziowski zawsze przesiaduje prezes owej jednostki, i wylicza sobie wyniki. Przez to są awantury i nagonki. Większość jednostek jest za tym aby takie osoby nie były przy stoliku sędziowskim bo sieją tylko zament i faworyzowanie jednostek. Mnie osobiście zniechęca to do udziału w zawodach

  • Gość222 - niezalogowany 2019-07-16 17:57:06

    Nawet jeśli sędzia popełnił błąd nie można tak skandalicznie się zachować róbcie lepsze czasy i wygrywajcie a nie czekacie aż komuś tylko dadzą punkty karne bo w ten sposób chcecie pokonać faworyta zawodów wszędzie sie to robi takie zachowanie jest w każdej gminie faworyta zdeptać zrównać ziemia aby tylko nie wygrał a na boisku nie mogą tego pokazać tylko po za nim

  • Gość - niezalogowany 2019-07-16 18:25:53

    Po pierwsze nie było defektu pompy to odpalający zdecydował o sposobie odpalenia.Po drugie na odprawie sędzia główny na pytanie jak odpalamy wyraźnie zdecydował że z linki.Wystarczyło uznać protest i dać punkty bądź go oddalić i zakończyć sprawę .Powtarzanie to zła decyzja szczególnie że sędzia był bardzo blisko pompy i doskonale widział sytuację. Siedem jednostek potrafiło się zastosować do wytycznych na odprawie tylko nie Borowo i tu jest problem.

  • Gość z gminy Dobrzyń - niezalogowany 2019-07-16 18:29:45

    Kolego z Dobrzynia akurat prezes z Dobrzynia też siedział przy stoliku i to razem z prezesem Grochowalska obok siebie i się zgadzam że tam nikogo nie powinno być więc trafiłeś w sedno a Grochowalsk nie dostał punktów karnych bo niby za co miał dostać co zrobił źle i kędy miał przyznane skoro nikt nie podnosił czerwonej flagi to wymysł ludzi ze Grochowalsk miał punkty karne i dlatego jest taki dym

  • Gość 12345 - niezalogowany 2019-07-16 18:39:43

    Wypowiem się na temat zawodów w Plomianach każdy gada na jednostkę że nie zasłużyła na pierwsze miejsce ale oni potrafili zachować się z kulturą a nie jak jednostka z Dobrzynia przy wręczania nagrod wygwizdali jednostkę za zajęcie pierwszego mjejsca... Tak się zachowuje straż.... Dosyć że nie stawili się na powiatowe to teraz mają pretensje porostu nie potrafią pogodzić się z przegrana i tyle.. Bo też mieli okazję wykazania się na ostatnich powiatowych i Jeszce krzycząc że zobaczymy się na powiatowych w tym roku.. Jak się wykażecie każdy ma szansę niech się wykażą a dopiero wygizduja i opisują jednostkę.... A co do siedzenia przy sedziach to nie tylko jeden siedzi co zawody bo siedziało ich kilku i oczym tu mówić.!!!!!!!!!! WSZYSCY widzieli że z jednostki Prezesa Grochowalsk a co z tego wiem to prezes z Dobrzynia też siedział. Niech kazdy zacznie od siebie...

  • Gość 12345 - niezalogowany 2019-07-16 18:40:27

    Wypowiem się na temat zawodów w Plomianach każdy gada na jednostkę że nie zasłużyła na pierwsze miejsce ale oni potrafili zachować się z kulturą a nie jak jednostka z Dobrzynia przy wręczania nagrod wygwizdali jednostkę za zajęcie pierwszego mjejsca... Tak się zachowuje straż.... Dosyć że nie stawili się na powiatowe to teraz mają pretensje porostu nie potrafią pogodzić się z przegrana i tyle.. Bo też mieli okazję wykazania się na ostatnich powiatowych i Jeszce krzycząc że zobaczymy się na powiatowych w tym roku.. Jak się wykażecie każdy ma szansę niech się wykażą a dopiero wygizduja i opisują jednostkę.... A co do siedzenia przy sedziach to nie tylko jeden siedzi co zawody bo siedziało ich kilku i oczym tu mówić.!!!!!!!!!! WSZYSCY widzieli że z jednostki Prezesa Grochowalsk a co z tego wiem to prezes z Dobrzynia też siedział. Niech kazdy zacznie od siebie...

  • Gość - niezalogowany 2019-07-16 18:56:02

    Droga redakcjo proszę nie wprowadzać czytelników w błąd!.Nie było żadnej awarii pompy! sprzęt był i jest sprawny. Niech nikt nie usprawiedliwia swojej nieudolności w ten sposób bo to poprostu kłamstwo.Sędzia w iście pokrętny sposub rozumie regulamin zawodów i zaprzecza swoimi decyzjami to co sam ustalił na odprawie.

  • Gość - niezalogowany 2019-07-16 20:08:41

    Jak tluchowo wygrywalo parę lat z rzędu to było dobrze. Chłopaki wam pokazali jak się biega i tyle. A mechanik nie był żadnym swiezakiem tylko robi to już ładnych parę lat z rzędu więc nie sądzę że nie umiał by odpalić pompy

  • Gość - niezalogowany 2019-07-16 20:36:46

    W Tłuchowie zamiast chlać, niech ruszą swoje wygodne 4 litery i przestaną płakać. Zadufane Janusze. Wstyd. Kolejnych zawodów też nie wygrają.z czym do ludu

  • Pusia - niezalogowany 2019-07-16 20:55:36

    Jeżeli ktoś obraża jednostkę OSP Borowo dlatego tylko że sprzed dał dupy bo ile można ciągnąć z linki żeby zapaliła? Mistrze sie odezwały co im sprzed zapalił odrazu ale chłopcy dali dupy . A nie macie się do czego do nich dopierdielic to odrazu wina mechanika że nie udolny? Proszę sie Liczyć że słowami. Skąd możecie wieciej jak było przy pompie ? To tylko sprzęt nie zawsze odpali z linki!! Sprzed nie jest wieczny ma prawo czasem odmówić posłuszeństwa. To cud że wgl odpaliła z rozrusznika A nie się zalał. Ostra zazdrość chyba padła na mózg. Weźcie się za robotę A nie tylko krytykować umiecie kogoś kto zasłużył na wygraną!! Drugi raz pokazali wam Tłuchowiaczki klase i zresztą jak wszystkim tym co składali rzekomo protest o odpalenie pompy z rozrusznika. Owszem była mowa na zebraniu ale nikt nie wspomniał co się stanie jak nie odpali z linki któryś raz z rzędu i spróbuje się z rozrusznika nie było nic takiego ludzie!!!

  • Pusia - niezalogowany 2019-07-16 21:05:05

    Jakby Borowo miało czas 50 s. nawet przy odpaleniu motopompy przez rozrusznik to byście protestów nie składali! A że mieli równie dobry czas jak za drugim razem to odrazu protesty wyzwiska gwizdy . I tak się zachowuje staż ? Weźcie nie wyjeżdzajcie z regulaminem bo na waszych popisach również było by sie do czego przyczepić tylko nikt nie wstawia z was filmu z biegu żeby się nie zbłaźnić. Chcecie kogoś stłamsic to nie jednostke Borowo bo kulturą osobistą nie dorunujcie do pięt. To co robicie z tego to jest żenda. Pogudzcie się z przegraną. A kto mi sie wypowie co zrobili źle za drugim razem ze tak wielce nie zasłużyli na wygraną?

  • Gość - niezalogowany 2019-07-16 21:12:08

    Drogi kolego rozbawił mnie twój komentarz jakoby mechanik nie był świeżakiem.Twoim zdaniem robił to wiele razy? To dziwne bo pompa jest z osp z Mysłakówka udostępniana przez tę jednostkę na zawody,jeżeli uważasz że działanie na niej raz w roku to rutyna to ci gratuluję sprawności nie komentując intelektu.Z tego co wiem osp Mysłakówko udostępniało pompę przed zawodami i łopatologicznie omawiało działanie,ale widocznie bystrzacha z Borowa przespał lekcje .Jak by uważał to by wiedział że przy paleniu na ciepło z linki trzeba ustawić trochę gazu inaczej załancza się automat ssania i zalewa ot cała tajemnica dlaczego pompa rzekomo miała awarię.

  • Gość powiat Lipno - niezalogowany 2019-07-16 21:16:12

    Witamy w gronie wszystkich uczestników zawodów powiatowych w Skępem 1 września oto lista jakie jednostki się dostały OSP na zawody Dobrzyń nad Wisłą 2 miejsce gminie .Kikół 1 miejsce. W gminie Tłuchowo Borowo 1 miejsce. W gminie Lipno Popowo 1 miejsce w gminie . Bobrowniki 1 miejsce . Jarczewo 1 miejsce gmina Skępe .Grochowalsk 1 miejsce w gminie Dobrzyń nad Wisłą i obrońca tytułu Skępe gospodarz i witamy jak co 2 lata OSP Lipno czekamy tylko na gminę Chrostkowo którego zawody odbędą się 14 lipca jako ostatnie w powiecie Lipno

  • Gość powiat Lipno - niezalogowany 2019-07-16 22:10:44

    I bym zapomniał jeszcze Suradowek gmina Wielgie e

  • Gość - niezalogowany 2019-07-17 00:20:01

    To jest zabawa panowie. Czemu się spinać, trzeba się głęboko zastanowić, czy warto? Jak dla mnie obserwatora tych komentarzy to bez sensu jest kłótnia, przecież to tylko zabawa.

  • Dobrzynianka - niezalogowany 2019-07-17 01:07:27

    Tłuchowo zachowuje się jakby byli święta krową. Zgadzam się z przedmówcami, że nie potrafią honorowo przegrywać. Tam w ogóle panuje dziwna atmosfera. Człowiek na wrażenie, że jest gorszy. Ludzie zarozumiali, pyszni, z wygórowanymi ambicjami, traktują wszystkich z góry.

  • Gość - niezalogowany 2019-07-17 05:29:37

    Chłopcy z Grochowalska są najlepsi. Natomiast Kogut wie w jakim kurniku przebywać.

  • Miły Pan1234 - niezalogowany 2019-07-17 06:50:31

    Do ,Pusia,
    Na początek naucz się poprawnie pisać a nie próbujesz ludzi uczyć kultury ,zacznij od siebie.
    A tak na serio po córa cała dyskusja kto co powinien?
    Sytuacja jest bardzo prosta OSP Borowo zrobiło wszystko Ok zgodnie według regulaminem
    To po co zarządzono powtórkę - śmiech
    Nie powtarza się rzeczy które wykonało się dobrze bez błędu
    Ps Sędzia trochę się sam zapętlił

  • Gośc dobrzyn - niezalogowany 2019-07-17 06:57:23

    Do gość 12345.
    Albo jesteś z Grochowska albo nie masz pojęcia co piszesz i robisz tylko zamęt. Prezes z Dobrzynia nad Wisłą był dowódca drużyny więc gdzie Ty go widziałeś jak siedzial przy stoliku? Nie pisz ze to nie prawda bo są na to zdjęcia jak odbiera nagrodę i to na tym portalu więc po co ta gówno burza i wprowadzanie ludzi w błąd. Ewidentnie nie wiesz co piszesz. Każdy kto jest zainteresowany w temacie wie w czym jest problem. A co do zawodów powiatowych - jest gdzieś napisane że jest obowiązek na nie jechać? NIE więc czy drużyna z Dobrzynia pojedzie to tylko ich sprawa czy będą chcieli czy nie.

  • Miły Pan1234 - niezalogowany 2019-07-17 07:46:23

    od Pusi\nDziękuje za pouczenie ale to nie jest konieczne,

  • Widz zawodow - niezalogowany 2019-07-17 11:40:04

    Widzę że co niektórzy tutaj to dodają komentarz byleby dodać, i albo specjalnie piszą nie prawdę albo piszą o rzeczach na których się nie znają i o których wiedzy nie mają. Tak jak np opisana sytuacja że niby prezes OSP Dobrzyń siedział przy stoliku sędziowskim. Chyba ktos myli prezesa gminnego z Dobrzynia z prezesem jednostki OSP Dobrzyn albo celowo wypisuje nieprawdę. I tak właśnie powstają plotki i pomówienia.

  • Gość - niezalogowany 2019-07-17 15:23:44

    He dokładnie każdy dowudzca był przy stoliku bo musiał podpisać protokół ale prezes Grochowska nie więc o co dym sam siedział i tyle . A co do regulaminu to proszę go przeczytać dokładnie ja znam go na pamięć więc każde punkty wiem za co się dostaje . I każda powinna dostać jednostka punkty . A co do Dobrzynia to też punkty powinny być a nie było ale to wina sędziego jest bo on powinien decyzję podjąć a odwalił nie dość że wymachiwał obiema chorągiewkami to jeszcze mówił że się pomylił i był w innym stanie co powinno . Jak chcą mogę ich regulaminu nauczyć z starych jak i mdp. Pozdrowienia dla OSP wszyscy jesteśmy równi pamiętajcie

  • gość 7 - niezalogowany 2019-07-18 08:43:33

    Co do zawodow w Źródłach , nie może tak być ,że ci co robią szybko i porawnie i ci co robią też szybko ,ale popełniają błędy mają taką samą ocenę punktową i to jest całe sedno tego ,,skandalu\". Jeśli chodzi o tych najemników z Borowa , to na zbiórce spotkają się pewnie za rok przed zawodami,taka to jest ,,drużyna\"bo normalnie to do pocztu nie mają składu...ta zwycięska drużyna nawet w powtórce popelniła dwa rażące blędy które kosztowały by ich 10 pkt. ,mianowicie budowa lini ssawnej bez kluczy i nie podtrzymanie przez pomocnika drugiej roty węrza ,przed pojawieniem się wody na prądownicy. wisienką na torcie podniesienie białej chorągiewki po strąceniu trzech pochołków i zatrzymanie czasu...gratulacjie???czego ??te sześć jednostek które opóściło ogłoszenie wyników zawodów nie chciało firmować tego partactwa sedziów bo zwycięzcy nie byli zwycięzcami , a przegrani przegranymi....

  • Gość z gminy Dobrzyń - niezalogowany 2019-07-18 10:21:21

    Największym problemem zawodów są sędziowie oczywiście nigdy nie da się wyeliminować błędów ale tak jak w gminie Tłuchowo i w Gminie Dobrzyń sędziowie zrobili sobie olewke i co rok obniża się poziom sędziowania jeszcze 5 lat temu sędziowie przykładali się do zawodów traktowali to zdecydowanie poważniej teraz tak naprawdę PSP ma w dupie OSP a zawody dla nie których OSP to jedyna forma pokazaniu się społeczeństwa są młodzi i ambitni chcą wygrywać dla siebie i swoich jednostek kilka lat temu raczej to była tylko zabawa teraz zamienia się w to w rywalizację stąd te problemy trzeba stworzyć system sędziowania w OSP np strażacy z powiatu Rypin sędziują zawody w powiecie Lipno a nasi w Rypinie i to muszą być wyszkoleni strażacy z OSP a PSP niech odpierdoli się od zawodów bo mają to w dupie

  • Miły Pan - niezalogowany 2019-07-18 11:06:13

    Do Gość 7 i wszystkich innych
    Masz w 100% rację!!!
    Zrozumcie wszyscy zawody to nie to samo co akcja, ale nie można zabijać ducha zdrowej rywalizacji przez błędy sędziego .Borowo uzyskało bardzo dobry czas nikt z tym nie dyskutuje popełniając błąd w uruchomieniu pompy. Sędzia albo nakłada punkty karne albo nic się nie stało oddalenie protestów i kropka
    A nie jakieś powtórki za które dostał kilka gromkich braw i parę słów wsparcia TY H....
    Brawo

  • gość p - niezalogowany 2019-07-19 09:03:18

    Do Gość 7 \nWedług mnie słowo sędziego jest ważniejsze . nadal nie rozumiem dlaczego wytykacie ich błędy a swoich nie widziecie u was nie było idealnie. Zacytuje ,,Jeśli chodzi o tych najemników z Borowa , to na zbiórce spotkają się pewnie za rok przed zawodami,taka to jest ,,drużyna\\\"bo normalnie to do pocztu nie mają składu.\'\' Nie spotykają się raz do roku jeżeli nie jesteś w straży w Borowie to dlaczego takie rzeczy piszesz ? Ja osobiście uwielbiam ich jako Straż. Jest bardzo fajną i zgraną drużyną. Każdy popełnia błędy, ciężko mi zrozumieć waszej nienawiści do nich . Wydaje mi się jak najbardziej że to nie chodzi głownie o ich błędy bo każdy jakieś popełnił np. Jasień odpalił pompę na podeście przed startem i pkt nie dostali . Hmm.. Głownie chodzi o to ze jak taka jednostka może jechać drugi raz na zawody Powiatowe takie odnoszę wrażenie

Dodajesz jako: |


 Reklama


25 maja 2018 roku weszło w życie Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z 27 kwietnia 2016 roku tzw. RODO. Nowe prawo nakłada na nas obowiązek uzyskania Twojej zgody na przetwarzanie przez nas danych osobowych w plikach cookies

Oświadczam, iż zapoznałem sie z Polityką prywatności i zgadzam się na zapisywanie i przechowywanie w mojej przeglądarce internetowej tzw. plików cookies oraz na przetwarzanie zaszyfrowanych w nich danych osobowych pozostawianych w czasie korzystania z innych stron internetowych, serwisów oraz parametrów zapisywanych w plikach cookies w celach marketingowych, w tym na profilowanie i w celach analitycznych przez lipno-cli.pl, oraz ZAUFANYCH PARTNERÓW.

Administratorzy danych / Podmioty którym powierzenie przetwarzania powierzono

WPR sp. z o. o. z siedzibą w Golub-Dobrzyń 87-400, Rynek 20

Cele przetwarzania danych

1.marketing, w tym profilowanie i cele analityczne
2.świadczenie usług drogą elektroniczną
3.dopasowanie treści stron internetowych do preferencji i zainteresowań
4.wykrywanie botów i nadużyć w usługach
5.pomiary statystyczne i udoskonalenie usług (cele analityczne)


Podstawy prawne przetwarzania danych


1.marketing, w tym profilowanie oraz cele analityczne – zgoda
2.świadczenie usług drogą elektroniczną - niezbędność danych do świadczenia usługi
3.pozostałe cele - uzasadniony interes administratora danych


Odbiorcy danych

Podmioty przetwarzające dane na zlecenie administratora danych, w tym podmioty ZAUFANI PARTNERZY, agencje marketingowe oraz podmioty uprawnione do uzyskania danych na podstawie obowiązującego prawa.

Prawa osoby, której dane dotyczą

Prawo żądania sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych; prawo wycofania zgody na przetwarzanie danych osobowych. Inne prawa osoby, której dane dotyczą.

Informacje dodatkowe

Więcej o zasadach przetwarzania danych w "Polityce prywatności"